keskiviikko 5. joulukuuta 2012

Hmmh

Tuli tässä vaan mieleen, kun veronpalautukset tuli ja ajattelin sitten, että no tilaanpa vauvalle vähän vaatetta..
Jonkun aikaa internetin ihmeellistä maailmaa selailtuani tulin siihen tulokseen, että herranjumala kuka maksaa yhdestä bodystä 25e tai jopa enemmänkin! Tiedän, että aika moni teistä lukijoista ostaa ja tykkää, mutta (oma mielipide huom!!) itse en ostaisi.. En edes veronpalautusrahoilla. Yhtä hyvää vaatetta saa paljon halvemmallakin. :) Okei joo, onhan ne hienoja ja itsekin noita merkkivaatteita oon kuolannu, mutta yksinkertaisesti vaan ei malta. Mä tyydyn ostamaan lasten vaatteet ihan vaan h&m, seppälä, kirppikset yms. kun ne tosiaan menee niin pienen hetken, niin mun mielestä on turhaa pistää niin paljoa rahaa semmoseen. 

Kukaan ei nyt sitten rupea tuosta mitään pätemään, tää on edelleen vaan mun mielipide, enkä todellakaan tuomitse tms niitä jotka näitä merkkivaatteita ostaa, kukin tyylillään eiks nii?! :) 

Noh mutta niin tilasin sitten muutamat housut ja bodyt joiden yhteissummaksi tuli n.30e (jolla saa just sen yhden merkkibodyn) ja oon tyytyväinen. Nyt seuraavaksi ajattelin selailla kameroita ja ehkä jos jonkun oikein mukavan löydän niin tilaan pois, koska jouluksi on pakko olla kunnon kamera! Kärsin muutenkin, kun tuo mun järkkäri ei toimi, mutten oo sitä malttanu poiskaan heittää vaan tuolla se raasu kököttää vitriinin päällä surullisena kohtalostaan.


12 kommenttia:

  1. Oon samaa mieltä, itse en maksaisi kauheita summia vaatteista, jotka menevät vain noin kuukauden :/ Vaikka olisi kuinka hienoja ja kestäviä jajajaja...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä en ikänä maksais vauvan vaatteista monia kymmeniä euroja. En oo tähänkään asti maksanu. Mä löydän aina kirppiksiltä hyviä vaatteita halvalla ni en näe mitään järkee muutenkaan tossa merkkihömpötyksessä :P.

      Poista
    2. Näinpä, sama juttu täälläkin. :D

      Poista
  2. Mä ostan tosi paljon livekirppareilta ja fb kirppareilta :) Sit ihan ehdotton suosikki kauppa on ollut H&M. Seppälästä muutaman kerran ostin tytölle bodyi (onneksi alennuksessa maksoi sen 3e/kpl), mutta ne melkein heti nukkaantui :( Sen jälkeen ei ole tullut ostettua oikeen seppälästä bodyi.

    Mut h&m:stä suurin osa vaatteista tulee tytölle ja monet kirpparit :) En oo ikinä ostanut mitään merkki vaatteita, kun ne menee sen hetken aikaa vaan :/ turhauttaa maksaa niistä tosi paljon. Miehen äidiltä saadaan kyllä paljon merkki vaatteita, mutta hän nyt panostaa niihin aivan liikaa. (omasta mielestäni) :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä kans käyn usein kirppareilla ja just H&M ja seppälästä tulee suurinosa vaatteista ostettua. :) Kyllä meilläkin joitain merkkivaatteita on lahjaks saatu, mutta itse ei raaski millään. :D

      Poista
  3. Mutta merkkivaatteilla on hyvä jälleenmyyntiarvo :) jos esim ostan po.pin bodyn kahellakympillä , saan siitä kevyesti 15e kun sen myyn pois :D

    mutta niinku sanoit, kukin tyylillään :) se on jokasen ihan oma juttu :)

    VastaaPoista
  4. Parhaimmat tytön vaatteet ovat maksaneet n.30e (metsolaa). Ja ovat mahtuneet jo 2,5kk eli todellakin hintansa väärti, kulumaa tms. ei edes näy.. Niin ja tytöllä ikää puoli vuotta.

    Toiset panostaa laadukkaaseen suomalaiseen vaatetukseen, toiset muihin hupeihin, sehän riippuu ihan kuinka priorisoi.. Veronpalautuksella lähti taas tilaukseen 120e arvosta tytölle vaatetta, yhteensä tuolla rahalla sain 5 vaatekappaletta. Saisitko itsellesi 3 housut ja 2 paitaa (laadukasta, en puhu nyt hm trikoolumpuista) sillä hinnalla? ;)

    Kukin tavallaan, tällä kommentilla ei siis ollut tarkoitus ketään arvostella, kunhan vaan perustelin tältäkin puolelta tätä asiaa :) Hyvää joulun odotusta teidän perheelle!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä oon kokenu nää halvemmat tuotteet yhtä laadukkaiksi ja kestäviksi myöskin. :) Itsehän en harrasta shoppailua, tälläkin hetkellä omistan vain kahdet housut, enkä niinkään katso laatua vaan sitä kuinka hyviltä ne tuntuu päällä. Että joo mulla menee esim. vuodessa korkeintaan 100e omiin vaatteisiin, tuskin sitäkään.

      Kiva vaan että tulee perusteluja myös toiselta kantilta. :)

      Poista
  5. Itsehän ostan vaatteita kierrätyskeskuksista. 0,50-1,00 €/vaatekappale. Ei paljon harmita, jos vaate kuluu puhki tai tulee tahra jota ei saa irti. Olis varmaan varaa uusiinkin vaatteisiin, ja kyllä mä niitäkin joskus ostan, mutta en tosiaan aina viitsi ostaa uutta, varsinkin kun niiden käyttöikä on usein tosi lyhyt. Voisi kai sanoa, että tästä kostaa olen vähä vihreä :D Ehkä mä niitä vanhoja jaksa sitte lähteä myymään, vien ne takaisin kierrätyskeskukseen tai uffin laatikkoon :)

    Hyvää joulun (ja vauvan) odotusta teille :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitoksia! :)

      Juu samoilla ajatuksilla mennään täälläkin! Kirpparit aina kolutaan läpi ja suurinosa Meankin vaatteista on kirppareilta. :)

      Poista

Popular posts