perjantai 8. helmikuuta 2013

Pikkulinnut laulaa~

Mitään nimiä en edelleenkään uteliaille kyselijöille kertoile, mutta ihmettelenpä taas vaan muutamia lauseita joita on mun korviin tässä lähiaikoina kantautunut. 


"..Viimeistään kun vauva syntyy niin se laittaa koiran pois.."

Miksi mä niin tekisin? Meillä menee Hilman kanssa mahtavasti ja se on aivan upea koira, vaikka välillä rasittaakin pentumaisella tavallaan, mutta se on ihan normaalia. 
Mulla ei oo pienintäkään aikomusta luopua siitä, eikä mitään syitäkään sellaiseen ole. Hilma on sisäsiisti, mitä nyt yöllä voi vahinko pissa tulla, mutta se menee vielä iän piikkiin, kun eihän tuo ole kuin vasta 7kk.
Hilma ei riehu ja tulee Mean kanssa mainiosti toimeen, ovat kuin paita ja peppu. Vieraita kun tulee kylään niin ensin on tottakai innoissaan (tai no sekin riippuu ihmisestä ja kuinka usein kyseistä vierasta on nähnyt), mutta rauhoittuu yllättävän nopeaa. 


ja sitten toinen väite:


"..Ei se pärjää edes Mean ja koiran kanssa.."

Tälle väitteelle haluaisin kunnon perustelut! 
Noh, eipä taida ihminen mua kunnolla tuntea saatika mun elämästä muutenkaan tietää yhtään mitään, kun kehtaa tollasta suustaan päästää. Kyllä se on jännä juttu, että Mea mulla vieläkin on jos en sen kanssa pärjäisi.. mä nyt en ymmärrä muutenkaan alkuunkaan mistä tuommoista on saanut edes päähänsä, vai onko se vaan sitä kuuluisaa kateutta? Noh, ihan miten vaan, mä itse tiedän, sekä mun lähimmäiset tietää mun pärjäävän niin se on pääasia, eikä muiden sanomisilla ole niinkään merkitystä, kunhan ihmetyttää. 

Mulla ei oo minkäänlaisia ongelmia Mean ja koiran kanssa, eikä tule olemaankaan. Tottakai tulee olemaan alkuunsa raskasta, mutta kaikkeen tottuu ja niin ne vaan on muutkin ihmiset selviytynyt, joten huolehtikaahan te vain omista elämistänne.





23 kommenttia:

  1. Ihana hauva teillä :), tykkää varmasti Meastakin kovasti. En ymmärrä, miks kaikki aina ajattelee, että kun vauva on tulossa, niin pitäis olla luopumassa lemmikeistään. Lemmikit on perheenjäseniä myös ja hyvin ne tilanteeseen sopeutuu :).

    Koira varsinkin on niin ihana juttu lapsiperheessä, se pitää niitä lapsiaankin lauman jäseninä ja vähemmän on kuulema tutkimusten mukaan allergioita koiraperheessä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se on kyllä ihana ja Mean kanssa aina touhottavat. :)

      Nimenomaan sitäpä juuri ja se myöskin kun ihmiset ajattelee, että ei voi pärjätä kahden pienen kanssa jos on vielä koirakin JA yksinhuoltaja, niin miksi ei muka voisi.. se mua ihmetyttää suuresti. :D Ihmiset on typeriä kun heti yleistävät jos itse miettivät, etteivät itse pystyisi semmoiseen.

      Ja kuten sanoit, tuo allergia juttu on ihan totta. Mulla itsellä on eläinallergiaa, mutta siedättämällä oon päässyt oireista eroon, tietty se riippuu rodustakin, mutta pääosin mulla ei enään tuu lainkaan oireita. :)

      Poista
    2. niin ja tuohon allergia juttuun vielä, että tiedän perheen jossa ollaan heti imuroimassa ja moppaamassa jos vähänkin leivästä tippuu murusia lattialle ja muutenkin siivotaan päivittäin oikein kunnolla, niin heillä laps on allerginen vaikka ja mille!

      Poista
  2. mun koira on 4 ja sillä tulee edelleen vahinkopissuja sisään. Ja ne nyt vaan on semmosia joille ei voi mitään.. :D

    VastaaPoista
  3. Voin ihan rehellisesti sanoa, että mä en pärjäisi Elviksen & Valtterin kanssa kahdestaan, ei hävetä yhtää myöntää sitä, mutta se onkin miehen koira ja oli esim. just viime vkl sen mukana mökillä ja olin kaksistee Valtterin kanssa kotona.

    Elvis tuli meijän ekaan kolmioon viime vuoden maaliskuussa (jos oikein muistan?) Valtteri oli silloin 6kk ja hyvin otti sen vastaan :) Nyt ne ei melkei välitä toisistaa ja välillä jonkun lelun/luun perässä juoksee :D ♥

    Olisitpa nähnyt Valtterin ilmeen ku se näki Elviksen sillo pohjoisen reissun jälkeen, se ei tiennyt miten päin olla ♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hehe niinpä ♥ :D
      Voi että, meilläkin Mea aina huutelee Jimiä (äidin koiraa) jos ei olla siellä pariin päivään käyty ja voi sitä kikatuksen määrää sitten kun sinne mennään.

      Poista
  4. Unohdin mainita, että mitä blogin kautta oppinut tuntemaan, sä pärjäät kyllä♥! Jonain päivänä eksyn sinne teitä moikkaamaan :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jep! Ja me tullaan myös ihan varmasti joku kerta sinnepäin. :)

      Poista
    2. On ne lapset ihania, kun oppii oman/naapurin/kaverin koiransa/kissan tunnistamaan ♥ Jos tosiaa on ollut pienestä asti, niin tottuu :)

      Sitä päivää odotellessa kun nähdään ♥ ! Vielä sitten mielellään enne ku lapset on vanhempia :D jos tässä vuoden sisällä pääsisi ;)

      Mä en voisi muute ikinä kuvitella, että olisin allerginen koirille, mulla ollut alle 2v asti koira, joka eli 15v (olin melkein 18v) niin jälki siitä jäänyt sydämmeen ♥ nyt Santusta on jo 8v aikaa kun lähti taivaaseen ♥

      Hyvää vkl sinne halien kera ♥

      Poista
    3. Niinpä. :D! Joo pakko kyllä nähä, kesällä vois suunnitella reissua sinnepäin suomea. :)

      Viikonloput sinne myöskin *hali* ♥

      Poista
    4. Ida! Jos tuut Tanjaa moikkaa, niin sit meidänkin pitää nähdä ;D Meiltä on Tanjalle tyyliin alle 3km <3

      Poista
  5. Pistää niiiiiiin kiehuttamaan noin vahvat syytökset ilman kattavia perusteluja - kas, kun sellaisia ei ole!

    Measta, Hilmasta ja susta muodostuu teidän perhe. Olette saamassa hetkenä minä hyvänsä perheenlisän yhtälailla kuin kuka muu perhe tahansa.

    Halauksia muru, olet mun teräsnainen! <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin tekee, varsinkin ihmisiltä jotka ei muutenkaan meidän elämästä mitään tiedä.

      Tuitui♥

      Poista
  6. Joiillakin on oma elämä sen verran köyhää, että murehditaan toistenkin puolesta. Hohhoijaa. Ei niistä kannata välittää, sä pärjäät aivan vamasti. :)

    VastaaPoista
  7. No voi hyvänen aika, välillä saa miettiä mitä ihmettä joudenkin päässä liikkuu, ja mikä pakottava tarve on aina kommentoida toisten elämää, kuitenkaan sen kummemmin totuutta tietämättä.

    Olin aika varma että kun julkaisen blogissani meille kotiutuvasta hauvavauvasta, saavani kommentteja joissa ihmetellään et miten nyt muka pärjätään tms. Pärjäähän sitä, se on hyvin pitkälti kiinni siitä miten itse asennoituu. Kuten tekin ihan varmasti pärjäätte Mean, Hilman ja vauvan kanssa. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sitäpä juuri!

      Mähän sain ihan hirveesti kommentteja Hilman roduista silloin kun julkistin koiran hommanneeni ja kaikki oli sitä mieltä, että tuosta kasvaa hirvee peto joka syö lapset. Koulutuksestahan se ihan on kiinni millainen koirasta tulee ja asenteesta kiinni se pärjääkö vai ei.
      Ihan varmasti tullaan pärjäämään niinkuin varmasti tekin! :)

      Poista
  8. asia teksti! ja tiukan paikan tullen sulla on aina apu lähellä <3

    haistata paskanpuhujille vittu ja näytä persettä ;-)

    VastaaPoista
  9. Asiaa Ida! Todellakin pärjäät, varmasti paremmin kuin MONI MUU tuossa tilanteessa (koitan kuvitella itseni paikallesi, ei onnistu)

    ps. ihan törkeän ihana tämä uusi ulkoasu ♥

    VastaaPoista

Popular posts